Opera v treh dejanjih
Zasedba
VIOLETTA VALERY Nina Dominko
FLORA BERVOIX Guadalupe Barrientos
ANNINA Martina Ledinek
ALFREDO GERMONT Martin Sušnik
GIORGIO GERMONT Luka Brajnik
GASTONE DE LETORIÈRES Dušan Topolovec
BARON DOUPHAL Jaki Jurgec
MARKIZ D'OBIGNY Sebastjan Čelofiga
DOKTOR GRENVIL Marko Mandir
GIUSEPPE Tomaž Planinc
FLORIN SLUŽABNIK / POSTREŠČEK Bojan Hinteregger
Čeprav je bil Giuseppe Verdi (1813–1901) v hudi časovni stiski, ko je skladal Traviato, mu je uspelo ustvariti eno svojih najtrajnejših del. Verdi in Piave sta v Dumasovi drami Dama s kamelijami zagledala brezčasno tematiko, privlačno tudi za operno uglasbitev. Ljubezenska zgodba, ki se vrti okoli razklanosti med družbeno sprejemljivim in narekom srca ter aktualizira nemoč preseganja socialnih razlik, je našla v značilnem Verdijevem glasbenem jeziku popolnega sopotnika za prihodnost. Glasba, v kateri odmeva lahkotni utrip salonov in plesnih dvoran in ki prepričljivo upodablja človekove notranje stiske, je v drami o nesrečni mladi pariški kurtizani prežela tako njeno intimno zgodbo kot milje, v katerem se ta odvija. Zato ne preseneča, da je Traviata hvaležno odprta za mnogovrstne režijske interpretacije, ki se globoko dotaknejo tudi sodobnega človeka.
Režijsko postavitev je tokrat podpisal sloviti režiser argentinskega rodu, Hugo de Ana. Režiser, ki se je uveljavil na najpomembnejših svetovnih opernih odrih (bil je gost rimske Opere, gledališča San Carlo iz Neaplja, Nemške opere Berlin, Kraljeve opere Covent Garden iz Londona, Opere iz Lilla, Kraljevega gledališča iz Madrida, opere iz Washingtona, milanske Scale idr.), je svoje delo okronal z rednim sodelovanjem na enem najuglednejših svetovnih opernih festivalov, festivalu v veronski Areni.
Mladi plemič Alfredo se zaljubi v pariško kurtizano Violetto. Par se odloči za življenje v dvoje, mimo pariških salonov in predsodkov. Vendar je beg od sveta le navidezen in kratkega diha. V njunem idiličnem skrivališču v predmestju Pariza Violetto obišče Alfredov oče ter jo prosi, naj zapusti njegovega sina – s tem bi ga odrešila sramote in mu omogočila, da bi si povrnil ugled. Violetta spozna, da ne more ubežati nesrečni usodi ženske, ki živi v senci pariške visoke družbe, in zato se odloči, da bo zapustila Alfreda. Vendar vrže odločitev, s katero naj bi popravila njegov položaj, usodno senco na njeno mlado življenje …
Libreto: Francesco Maria Piave po drami Dama s kamelijami Alexandra Dumasa ml.
(Prva izvedba: Benetke, Teatro la Fenice, 6. marec 1853)
Režiser, scenograf, kostumograf: Hugo de Ana
Dirigent: Francesco Rosa
Sodelujoči režiser: Filippo Tonon
Asistent pri scenografiji: Juan Guillermo Nova
Asistenta pri kostumografiji: Luca Dall’Alpi, Jenny Štumberger
Oblikovalec luči: Pascal Mérat
Koreografinja: Leda Lojodice
Zborovodja: Robert Mraček
Šepetalki: Sabina Alatič, Nada Strnad
Inspicienta: Peter Krajnc, Iztok Smeh
Prevajalka libreta za nadnapise: Jelena Planinšec
Izdelava scene: scenske delavnice SNG Maribor, Arianese (Milano)
Predstava je v italijanskem jeziku s slovenskimi nadnapisi.
Traja približno 3 ure in ima dva odmora.