Marshall Brickman, Rick Elice, Andrew Lippa. The Addams Family, 2010. Mjuzikel – komedija
Prva slovenska uprizoritev. Premiera: 4. april 2019
Predstava traja 2 uri in 30 minut in ima 1 odmor.
- prevajalec Andrej Rozman Roza
- režiser Aleksandar Popovski
- glasbeni vodja in avtor priredbe aranžmajev Laren Polič Zdravič
- dramaturginja Eva Mahkovic
- scenografka Urša Vidic
- kostumografka Jelena Proković
- koreografka Anja Möderndorfer
- oblikovalka maske Špela Ema Veble
- korepetitor Jože Šalej
- lektorica Maja Cerar
- oblikovalec svetlobe Andrej Koležnik
- asistenta režiserja Juš A. Zidar in Taja Lesjak Šilak
- asistentka kostumografke Katarina Šavs
-
Nastopajo
- morticija addams Iva Krajnc Bagola
- gomez addams Uroš Smolej
- sreda addams Viktorija Bencik Emeršič
- bucko addams Jurij Weiss k. g.
- gnoj addams Jaka Lah
- babica addams Nataša Tič Ralijan
- krč Filip Samobor
- predniki addams Gašper Jarni
- Tanja Dimitrievska
- Sara Gorše k. g.
- Lina Akif k. g.
- Gaber K. Trseglav / Rok Prašnikar k. g.
- alenka krneki Barbara Ribnikar k. g. /Lena Hribar
- jan krneki Robert Korošec k. g.
- lukas krnek iMatic Lukšič
- glasbo na posnetkih izvajajo/ Barbara Gradišek, Matej Kužel, Miha Petric, Luka Ipavec, Lazaro A. H. Zumeta, Žiga Kožar, Jan Gregorka in Laren Polič Zdravič.
Nekako tako opisuje družino Addams uvodna špica ameriške TV-serije Addamsovi (The Addams Family) iz leta 1964. Čeprav so protagonisti prikazani kot čudaški in udejanjajo popolno nasprotje družbenega ideala družine, so prigode teh zastrašujočih posebnežev žanrsko opredeljene kot komedija. Addamsovim, ki s svojo bizarnostjo ustrahujejo uveljavljene družbene konvencije, se smejemo še danes, več kot pol stoletja po njihovem nastanku ter kar nekaj odmevnih stripovskih, filmskih in televizijskih različicah. Addamsovi, mama Morticija in oče Gomez, otroka Sreda in Bucko, babica in stric Gnoj ter strežaj Krč, so družina, ki svoj vir užitka črpa iz temačnosti in morbidnosti.
Mjuzikel Addamsovi prikazuje srečanje družine Addams in družine Krneki. Sreda je odraščajoča mlada ženska, spoznala je fanta Lukasa, s katerim sta se zaljubila in se želita poročiti. Tako je napočil čas, da se njuni družini spoznata. Toda Lukasova družina je »normalna«. Krnekijevi se na vso moč trudijo slediti konvencijam in zavračajo vse, kar odstopa od uveljavljenih družbenih norm. O svojih željah in užitkih se ne pogovarjajo iskreno, temveč zgolj posnemajo obstoječo realnost in se vključujejo v neskončno verigo dvojnikov. Zveza Morticije in Gomeza pa temelji prav na izrekanju resnice. Poplava izmišljotin in nesmislov, izrečenih med večerjo, je odplavila resnico iz iskrenega doma Addamsovih, zaradi česar je neponovljivost družine Addams in njenega dvojnika postala ogrožena. Morticija se zato odloči ubraniti enkratnost svojega resnicoljubnega rodu, ga iztrgati iz neskončne verige simuliranih dvojnikov. Edini način, da hišo Addams očisti sranja in laži, je govorjenje resnice. Za naslednjo točko večera tako napove »igro«, dolgoletno družinsko tradicijo: »Brez skrivnosti, to je igra za vse. Najtemnejše naj iz tebe privre. Gledaš svoj strah in prijetno ti je, ker greš se brez skrivnosti z vso to noro srečno družbo,« prepevajo Addamsovi. Resnicoljubni čudaki se s svojimi gosti igrajo nekakšen kelih resnice, vsak udeleženec napravi požirek iz svetega družinskega kozarca in prizna nekaj o sebi, česar ni še nikoli nikomur povedal. Napetost na večerji naraste.
Čudaška in srhljiva, vendar tudi nadvse zabavna družina Addams se je prvič pojavila v stripu, ki ga je ameriški risar Charles Addams leta 1938 začel objavljati v tedniku The New Yorker. Znani stripovski liki, oče Gomez in mati Morticia, otroka Wednesday in Pugsley, stric Fester, babica, strežaj Lurch, Stvar in drugi, so v šestdesetih letih 20. stoletja nastopili tudi v priljubljeni televizijski seriji. Najbolj so zasloveli v dveh filmih Barryja Sonnenfelda z začetka devetdesetih let, v katerih so blesteli Raúl Juliá kot Gomez, Anjelica Huston kot Morticia, Christina Ricci kot Wednesday in drugi. Mjuzikel je bil na Broadwayu krstno uprizorjen aprila 2010, leta 2017 pa so ga uprizorili tudi na edinburškem gledališkem festivalu.
Addamsovi so v ameriški kulturi in širše dosegli tolikšno slavo, da so jih v časniku The Daily Telegraph razglasili za »najbolj ikonično ameriško družino, skupaj s Kennedyjevimi«. Po pomembnosti in kulturnem vplivu so jih z Rooseveltovimi in Kennedyjevimi primerjali tudi v tedniku Time, češ da so tako specifično ameriški, da je težko razpravljati o zgodovini dežele, ne da bi jih vsaj omenili. Imeli so izjemen vpliv na ameriški strip, televizijo in film, navdihnili in spodbudili pa so tudi tako imenovano gotsko subkulturo in njeno ekstravagantno modo.
Avtor stripa si je Addamsove zamislil kot satirično nasprotje ameriškega ideala družine 20. stoletja. Portretiral jih je kot ekscentrične aristokrate z zateženim okusom in bizarnimi hobiji, ki se ljudem v njihovi okolici pogosto zdijo nenavadni in celo zastrašujoči, čeprav v njihovi družini pravzaprav vladata red in harmonija. V središču dogajanja v mjuziklu je Wednesday, ki je iz otroka zrasla v mlado dekle in se zaljubila, vendar njen izbranec Lucas Beineke prihaja iz popolnoma običajne družine iz Ohia. Ker se je treba prepričati, da bosta družini zaljubljencev med seboj lahko shajali, Addamsovi dobijo obisk. Mnenja o poroki se pri vseh starših razhajajo, a Wednesday je kljub preprekam neomajna.